onsdag, november 19, 2008

Besparingsprogram

Som ni vet så har vår elräkning fortsatt gå uppåt, huset verkar inte bli sålt och banken vägrar hjälpa oss (japp de blåste oss på vårt topplån) istället för att göra som de sa så när de fick reda på, och gud vet hur det fick det. så satte de helt stopp för att sänka vårt topplån trots att vi gjort det som vi skulle för att de skulle sänka det.
Så idag sitter vi på väldigt stora bankutgifter på vårt hus, och el mm mm bara ökar.
så nu blir det till att göra som regeringen ett besparingsprogram.
försäkringarna har vi tittat över och lyckats sänka en del.
Elen är nästa del!
sen blir det alla småutgifter, samt börja med matsedel och storhandla igen, planera både matutgifterna och matlagningen för att få ut mesta möjliga.
Verkligen koncentrera mig på att köra bensinsnålt, finns många sätt där! japp jag vet hur, men det är inte lika kul dock!
jag återkommer med hur vi ska göra, det kommer nog gå kanonbra! har gjort det tidigare så kan göra det igen!

1 kommentar:

Glosapi sa...

Jag tycker gott du kan börja handdiska lite. Varför skall det bara vara jag som gör det.. ;)