torsdag, oktober 02, 2008

Idag förlorade jag många bra kollegor

SKrev en tidigare blogg om en väldigt obehaglig sak som hände!
tänkte jag skulle utveckla det lite.

Idag så slog nästan hela vårt ena USA kontor igen, ett kontor där jag jobbat under 3 månaders tid för lite mer än 1,5 år sedan, och fick väldigt många vänner, som jag flera gånger besökt efteråt.
Igår så fick 400Personer på det kontoret gå, med mindre än 1 dags varsel, och de fick c:a 10 minuter på sig att ta sina saker och lämna kontoret.
Det gav dom ingen tid alls att säga hejdå eller få med sig epost/telefonnummer till någon.

idag fick vi på vårt kontor inklusive min chef som även varit deras närmaste chef detta besked, det kom som en chock...
jag har fortfarande inte riktigt smällt det!

Jag ringde och snackade med en av de som jag jobbat närmast därborta, och han mår väl inte så bra, tycker ärligt synd om honom. och jag kommer göra mitt bästa för att fortsätta ha kontakt med honom.

Detta känns fortfarande overkligt och konstigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men oj?! Kan det gå till så? Alltså, vaddå tio minuter? Man måste väl för sjutton få information, hinna sitta ner och prata med varandra och så?! Eller utrymdes byggnaden omedelbart?! Låter inte alls som något bra avslut!
Kram!