söndag, oktober 19, 2008

Bästa av 2 världar

Insåg precis att just nu som min situation ser ut så har jag nog det bästa av 2 världar!
Jag får träffa min underbara prinsessa varje dag!
Jag bor tillsammans med en av mina bästa vänner, som även om vi har småbråk, just nu har det fantastiskt bra tillsammans med, vi kan prata om allt, vi delar samma smak i tv serier och filmer. det finns många saker som vi har gemensamt.
Varannan vecka har jag singelliv och kan träffa mina vänner, pilla med bilen, festa eller vad jag nu skulle känna för
varannan vecka har jag ett underbart pappa liv där jag är med min dotter, vi träffar hennes vänner och vänner till mig, är ute och leker i parker, eller som idag på kulhuset mm
det är bara småsaker som saknas men jag har nog just nu det väldigt väldigt bra.
Så bra som jag och sandra har det nu, var det länge sen vi hade det, en stor grej i det tror jag är att det finns inga krav längre, (förutom dom man har ändå att ta hand om ett hem) utan vi har varannan vecka ansvar för michelle, och vi hjälper varandra, MEN vi tar inte förgivet att den andra kan hjälpa, utan det är en fråga som krävs och sen godtar man det svar man får oavsett om det är ett "Ja jag hjälper gärna till" eller "Nej jag kan tyvär inte för jag har andra planer"! detta är nog en av de saker som saknades tidigare, då vi tog varandra för givet istället för att uppskatta varandra..
häri tror jag hela hemligheten ligger i att fungera ihopa!

Inga kommentarer: