tisdag, september 30, 2008

Det blev en dyr match

Som ni vet så skulle jag på Fotboll för första gången i mitt liv, och antagligen även den sista!
Körde från jobb så följde jag min chefs bil, där även Mattias åkte, som skulle hjälpa oss hitta rätt, mitt lokalsinne är inte det bästa som många vet, och chefen är från Hälsingborg :p
I varje fall så när vi kom till arenan så körde vi först in på en parkeringsplats, som det var lediga platser och allt på, men så svängde deras bil ut igen så jag följde ju efter, de körde runt till en mellangata eller vad man ska kalla det där det såg ut att finnas ett par luckor på och inga skyltar.
så vi parkerade där som alla andra bilar.
Mötte upp DHL och gick in i MFF Museet, där det bjöds på god mat.
Efter maten och allt fotbollssnack, kan ju säga att jag har en ny förståelse för tjejerna på jobb när vi killar snackar bilar...jag blev ganska utråkad och förstod inte alls varför killar kan bli så till sig av 22 killar som jagar en boll.
Tycker nästan det är lite skrämmande att killar blir så ifrån sig av att titta på andra killar :p hmmm
i varje fall så begav vi oss in till arenan, matchen satte igång, och allt var frid och fröjd, och jag var utråkad ganska snabbt, det klappades och sjöngs och ja ni kan gissa, Fick skrivet lite mail på min X1a och fundera lite i varje fall.
Vid Halvlek så bestämde jag mig för att nu räckte det...nu hade jag givet det en chans i varje fall haha
har lovat att prova hockey en gång med i varje fall, ska vara lite mer action där men vi får väl se!

Kom tillbaka till bilen och gissa vad... jo det satt små fina lappar på varenda bil på den gatan, säkert 30-40 bilar, blir en fin liten insammling till MalmöStad på 500kr per bil, argh pengar jag inte har denna månaden.
Tack för den televerket, men jag får skylla mig själv, snikenhet brukar aldrig betala sig!
så det blev en dyr fotbolssmatch för mig som jag inte ens gillade hehe, men som de säger "Shit happens, sometimes you die"

Avslutade kvällen här hemma med något trevligt, nämligen Smallville, underbar serie, har följt den sen första säsongen, mkt bra!

Dagens Citat:
Jag är inte snål, men jag tycker inte om att man roar sig på min bekostnad.

Dagens Låt:
I feel my wings have broken
in your hands
i feel the words unspoken
inside
when they pull you under
and i would give you any thing you want
you were all i wanted
all my dreams are fallin' down
crawlin round and round and round

Chorus:
Somebody save me
Let your warm hands break right through me
Somebody save me
I don't care how you do it
Just save me, save
Come on
I've been waiting for you

1 kommentar:

Ejsans sa...

Förlåt.
Tack för du svarade hos mig. Men jag trodde man såg kommentarer direkt på bloggen.(Är van vid en annan) jag hade ställt in fel.
Men nu har jag sett ditt svar.

Ledsen:( Nu :)