tisdag, september 02, 2008

Alla har vi olika uppväxt

Vi har alla vuxit upp på olika sätt, vissa har haft det lätt vissa har haft det tuffare. vissa av oss har haft ett riktigt helvete.
Jag känner alla kategorier.
Själv vill jag nog klassa in mig i att jag har haft det väldigt bra, Inte sagt att jag har vuxit upp med en silversked i munnen, det har jag verkligen inte, vi hade ofta dåligt med pengar, och jag hade aldrig märkes kläder mm mm.
Jag var mobbad i skolan för att jag var så mager, japp det är lika jobbigt som att vara överviktig tro mig, minns inte hur många gånger skolläkaren kallade in mina föräldrar för att de trodde att jag inte åt och var undernärd.
Nog sagt om det, det var itne det jag tänkte skriva om!
Utan allt handlar i slutändan om vad man gör av sina erfarenheter och de kort man bivit tilldelad.
Jag känner både de som har haft ess på hela handen som kastat bort dem och nu antingen leveri missär eller inte alls.
Men jag känner även de som fått sämsta möjliga hand tilldelat sig och som gjort det absolut bästa av situationen.
Men att skylla på sina kort för att man slarvar bort en möjlighet eller något som kunde blivit riktigt bra, det kan ingen försvara jag är ledsen men så ser jag det!

En väldigt bra motivations talare som jag har lärt mig mycket av sa en gång

If you are carrying strong feelings about something that happened in your past, they may hinder your ability to live in the present

och

Just because Fate doesn't deal you the right cards, it doesn't mean you should give up. It just means you have to play the cards you get to their maximum potential.

Jag kan varmt rekomendera att ni läser de böcker med Les Brown som finns ute
och jag har även ett flertal CD som jag gärna lånar ut!

Inga kommentarer: