onsdag, augusti 27, 2008

Vad är en vän??

Vad är en vän egentligen

jag tror man kan kategorisera vänner inom ett par olika nivåer!

först har man bekanta,
Det är de som man trivs att umgås med, dom kommer och går och är oftast inte livslånga.
oftast så träffar man dem genom en annan vän eller på jobb, man bjuder dem på lite fester, man kan snacka ytligare saker med och gå ut och ta en öl, eller få hjälp när det behövs med bilen, flytt, och ibland när man behöver prata med någon som inte står en för nära!

sen har vi vänner!
dessa är men behöver inte vara de som ungås ofta med, man trivs väldigt bra med dem, men det är inte tvunget att de är livslånga. skulle man flytta bort under en längre tid och sedan komma tillbaka så är det inte alltid säkert att de finns kvar! Man kan också öppna sig lite mer till dem, om vissa situationer, men fortfarande inte om riktigt allt!

Sen har man de vänner som är livstidsvänner!
Dessa är de man ska vårda bäst för dom kommer alltid finnas där, det är också de som alltid kommer säga sanningen till dig oavsett hur hård den är
man kan prata om precis allt med dom och dom kommer alltid finnas där, även om man inte pratat med dem på flera månader eller kanske till och med år så kommer de alltid tillbaka och aovsett hur länge sedan det var så känns det som igår när man träffar dom.
Det är dessa man ska vårda för det är de som kommer lyfta upp dig när allt är som hårdast
de som hjälper dig när du har det riktigt tufft, och de hjälper dig helt kravlöst och kommer aldrig begära något tillbaka, för dom vet att du finns där för dem när de behöver det som mest!

Detta är min definition av vänner
Jag har lite av alla kategorier, men er som jag räknar som livstidsvänner, ni är inte många men ni är värdefulla, tack för att ni finns, ni vet vem ni är!

"älska mig som mest när jag förtjänar det som minst för då behöver jag det som bäst"

Inga kommentarer: