tisdag, september 08, 2009

To know when to fight and when to let go?

Hur vet man när man ska slåss för någon man verkligen bryr sig om, och när det är dags att släppa taget.
Detta är en väldigt svår ballansgång.
Framför allt om det man kan förlora genom att kämpa vidare kanske är värre än om man backar ett steg och ser vad som händer istället.
Nu känns detta som väldigt osamanhängande tankar, men jag skriver mest nu för att rensa ut det som flyger i huvudet på mig.
Jag tror jag vet utgången, men inte om jag är berädd att ge upp riktigt ännu!

1 kommentar:

Rappakalja sa...

Man ska ju självklart alltid slåss för något man tycker om. Och man ska definitivt inte ge upp. Sen handlar det om på vilket sätt man slåss för det. Det kan ju såklart gå till överdrift och det handlar om att göra det på rätt sätt.

Om det handlar om att slåss för en människa man tycker om så är det lätt att bara uppfattas som psykisk och jobbig. Kanske till och med en stalker om det vill sig illa.

I det läget handlar det ju bara om att vara rak öppen och ärlig. Säga hur man känner och hur man vill sen är det upp till den man kämpar för.

Handlar det om materiella saker eller ett jobb till exempel så finns det inte gränser för hur mycket man kan kämpa.

Inte förrän man får svart på vitt att man aldrig kommer att få det man vill ha ska man ge upp. Det är bara att kämpa tycker jag.