torsdag, november 20, 2008

Hata inte spelaren...Hata spelet

The Game " Spelet" av Neil Strauss är den boken jag håller på att läsa nu,
väldigt intressant, även om jag inte skulle kunna bli eller göra som dom i boken, är inte i min natur, hmm kanske därför det aldrig funkade för mig att "ragga" när jag var yngre och ofta på krogen... jaja i varje fall så om inte annat så är det fortfarande väldigt intressant och lärorikt att läsa hur man kan förändra sig och på så sätt få helt nya resultat i samma situationer :-)



---------------
"Detta är en sann historia. Det hände på riktigt. Män kommer att förneka det. Kvinnor kommer att betvivla det. Men jag ger er sanningen här, naken, sårbar och störande verklig. Jag ber om er förlåtelse på förhand. Hata inte spelaren ... hata spelet." Neil Strauss, rockkritiker och medförfattare till Mötley Crües, Marilyn Mansons och porrstjärnan Jenna Jamesons skandalbiografier, tröttnade på att vara en AFC (average frustrated chump) och tillbringade två år tillsammans med ett antal män vars enda mål är att bli världens bästa förförare, PUA:s (pick-up artists). På vägen träffade han bl a Tom Cruise, Britney Spears, Paris Hilton och Courtney Love. Resultatet blev Spelet , en reportagebok som kan läsas både som en handbok i hur man får kvinnor på fall och en provocerande berättelse om författarens egen förvandling från groda till prins. "En enormt underhållande berättelse. Jag älskade varenda sida av den. Och jag kommer aldrig att låta Neil Strauss komma närmare min fru än 15 meter." Esquire Magazine "En förkrossande modig och hänsynslös handbok i förförelse." The Observer Översättning Ingela Bergdahl Neil Strauss är bosatt i Los Angeles och skriver bl a för Rolling Stone.

Neil Strauss är en amerikansk journalist och bästsäljande författare. Han skriver för bla. The New York Times och Rolling Stone. Strauss är mest känd för boken Spelet där han behandlar ämnet raggning, uteslutande ur ett manligt perspektiv. (Källa: Svenska Wikipedia)
----------------


En längre och bättre recension kommer senare när jag läst lite mer av boken, jag är ingen snabb läsare!

Inga kommentarer: